Περιδιαβαίνοντας τον κόλπο
Γέρας της Λέσβου και τα χωριά
του συναντάς
αλλεπάλληλες εικόνες φυσικής
ομορφιάς .Σε ένα τέτοιο
όμορφο τόπο πέρασαν και αποτύπωσαν
στον καμβά και σε χαρτί
ζωγράφοι και φωτογράφοι ντόπιοι
και ξένοι όπως είναι
ο Στρατής Αξιώτης , ο Στρατής Γαβαλάς , ο Γιώργος Πέρρος,Ηώ Αγγελη,
Ο Βασίλης
Βαγιάννης ο Μάκης Αξιώτης, η Σαπφώ Βογιατζή
και πολοι νεώτεροι Γεραγώτες
,επίσης εκανε αισθητό το πέρασμα
από τη Γέρα ο Σπύρος
Παπαλουκάς πο μας άφησε
πολλά έργα με εικόνες
από τη Γέρα.

Στις
εικόνες της Γέρας
στέκω και εγω μαγεμένος και
σαν αυτοδίδακτος και είτε
με ζωγραφική
η με τη φωτογραφία δημιουργώ και
σας καταθέτω μικρά
εικαστικά δοκίμια

Στρατής Ζάνταλης


Τρίτη, Σεπτεμβρίου 24, 2013

Θεοδοσία Γιασσά





Η  Θεοδοσία   Γιασσά  είναι    μια  νέα γυναίκα   μητέρα   τριών παιδιών  που ζει  στη Γέρα   και ασχολείται   με τις τέχνες  , με  τη Ζωγραφική   και τη χειροτεχνεία , είναι   ΘΕΟΔΟΣΙΑ-ΚΗΠΟΣ 006αυτοδίδακτη  και τα θέματα  της είναι  από  το όμορφο περιβάλλον που ζει  και από τις εικόνες  των ανθρώπων.   Ζωγραφίζει με πάθος  παρά  τις  οικογενειακές     υποχρεώσεις   Αλλά  έχει τη  στηρίξει όλης της  οικογένειας
Γεννήθηκα  στη Μυτιλήνη  από   μικρή  με γοήτευε  η φύση  τα χρώματα  και οι καθημερινές   ασχολίες  των  ανθρώπων  . Μεγαλώνοντας  σκέφτηκα  να δοκιμάσω να  αποτυπώσω  ότι μου άρεσε στον καμβά   Η  θάλασσα, τα τοπία  και οι  όμορφες  εικόνες  του χθες που σπανίζουν  σήμερα ,  γεμάτες  αγάπη, νοσταλγία   και   συναίσθημα   είναι  τα αγαπημένα  θέματα .
Ξεκίνησα  με ς   και όταν  είδα  ότι  τακαταφέρνω  συνέχισα  με  ελαιογραφία,  Είμαι αυτοδίδακτη  και προσπαθώ  να αποδώσω  όσο μπορώ  τα   χρώματα ,  νοσταλγία   και συναίσθημα  . Έχω λάβει μέρος  σε ομαδικές   εκθέσεις  που διοργάνωσαν οι δυο  πολιτιστικοί  σύλλογοι   Αθήνας  και Γέρας  καθώς και σε  εκθέσεις στα πλαίσια  πολιτιστικών εκδηλώσεων της  Μυτιλήνης,

Η  ζωγραφική  για μένα  είναι  χαρά  και ευχαρίστηση  . Θέλω να συνεχίσω  να φτιάχνω όμορφες  εικόνες,που  να  φέρνουν  σε όλους  αναμνήσεις  και νοσταλγία   για τον τόπο  τους ,,
                                                                                                                                       Θεοδοσία 
 Γιασσά  










DSCN9145q





























 



























 











α Χ θ Φ θ μ β Σ 3




DSCN9145q




DSCN9146





DSCN9147


























DSCN9145s
































 









Δευτέρα, Ιουλίου 01, 2013

Μακης Αξιώτης



 









            Ο Μάκης  Αξιώτης  είναι  ένας σημερινός   Μίλτης  Παρασκευαιδης  Ο Μάκης  με λίγα  λόγια ενδιαφέρεται  σε ότι ζούσε,  ζει , και   κινείται στη Λέσβο.   Είναι γιατρός 
χειρούργος στο νοσοκομείο της  Μυτιλήνης  πατέρας του ήταν ο ζωγράφος Στρατής  Αξιώτης  Από μικρός  πνεύμα  ερευνητικό  και ανήσυχο μάζευε υλικό οπού το  1987  με τη  βοήθεια  του Παγγεραγωτικού  Αθηνών  εκδίδει  το πρώτο του   βιβλίο .
Στα  χνάρια  τα παλιά   που  είναι ένα οδοιπορικό έρευνας αρχαιολογικού  ενδιαφέροντος  στη  περιοχή  γύρω από τον  κόλπο  Γέρας  και των  χωρίον  του.
Άλλη μια σημαντική  εργασία του  είναι το δίτομο  έργο  του < Περπατώντας  στη Λέσβο > στο όποιο  περιγράφει ότι υπάρχει στο νησί . Είναι μια σοβαρή δουλεία  που αναφέρεται  στη βιβλιογραφία  της Λέσβου  σε αρχαιολογικά  βιβλία , στα  πανεπιστήμια    Πρίνστον και  Οξφόρδης.  Έχει γράψει και άλλα  βιβλία  για τις βρύσες  τα  γεφύρια και την ερπετοπανίδα  του νησιού.  Άλλη μια σημαντική  έκδοση είναι και η διδακτορική  διατριβή του  για το τμήμα Πολιτιστικής  Τεχνολογίας  του Πανεπιστήμιου  για τους  υδρόμυλους της  Λέσβου .  Εκδόσεις  Αιολίδα.
Παράλληλα με όλα αυτά   ζωγραφίζει ,γραφεί  ποίηση  ,  έχει κάνει  δυο ατομικές  εκθέσεις   και έχει λάβει μέρας σε πολλές ομαδικές  εκθέσεις  με βασική  θεματογραφία  είναι τα τόπια  της Λέσβου τα οποία   παρουσιάζει  με  ελαιογραφίες  και ακουαρέλες  .Επίσης εκδίδει μια σατιρική  φυλλάδα  (Μασέλα  ή ναυς) με σκίτσο και ποίημα  στη ντοπιολαλιά . Είναι μέλος της Εταιρίας Ελλήνων λογοτεχνών , του ICOMOS.   Και μέλος  των  γιατρών  καλλιτεχνών.                  Τα θέματα  του και στα βιβλία και στα  άρθρα   του χρησιμοποιεί δικό του φωτογραφικό αρχείο που είναι πλούσιο  και πολύτιμο και τα τεκμηριώνει με δικά του σχέδια και χάρτες.

Έχει  για οκτώ χρόνια εκπομπή στο τοπικό κανάλι με τίτλο «Οδοιπορικό στη Λέσβο» και για 14 χρόνια σελίδες στις εφημερίδες Εμπρός, Αιολικά και Δημοκράτης Μυτιλήνης. Αρθρογραφεί  στον τοπικό και συλλογικό  τύπο  και δίνει διαλέξεις και ,συμμετέχει στις   συζητήσεις  οπού  γίνονται σε  Λεσβιακά και  ιατρικά  θέματα. .                                                                                                                                                                                   Τι βάζει πάνω απ' όλα; Θεωρεί ότι κάποιος δίνει το εαυτό του ή διώχνει τις εμμονές του με τη ζωγραφική ή με την ποίηση. Τα άλλα είναι θέμα αποκωδικοποίησης. Βρίσκεις κάτι που υπάρχει (αρχαία, φυτά  κλπ.). Ζωγραφική ή ποίηση όμως είναι ο εαυτός σου. Του αρέσει πολύ ο τόπος του.  Θέλει όπου γυρίσει  το βλέμμα του να ερμηνεύει αυτά που υπάρχουν. Να περπατάς  και να ξέρει να βλέπει το εύρος και την ομορφιά του κόσμου…










Με τον Αξιώτη στα Χνάρια της Γέρας


Κάθε κατοικημένη περιοχή, ακόμα και το μικρότερο χωριό ή οικισμός, έχει τη δική του ιστορία, μας λένε οι ιστορικοί και οι ερευνητές. Πολλά στοιχεία που τα προσπερνάμε καθημερινά, υποτιμώντας τα,είναι σημαντικά αν συνταιριαστούν μαζί με άλλα. Είναι η ιστορική συνέχεια του τόπου. Οι ψηφίδες ενός μωσαϊκού που δείχνουν την τοπική Ιστορία μιας περιοχής.

Στην περιοχή μας, τη Γέρα, με τα έξι χωριά, τους οικισμούς, τον κόλπο και τη μεγάλη γεωγραφική έκταση έχουν αφήσει έντονα τα χνάρια τους οι προπάτορες μας κι ο χρόνος. Αυτά ακολούθησε ο συντοπίτης μας συγγραφέας Μάκης Αξιώτης. Περπάτησε βήμα βήμα, συγκέντρωσε το υλικό, το ταξινόμησε, το επεξεργάστηκε και το έδωσε σε μας με το βιβλίο του Στα χνάρια τα παλιά. Η έκδοσή του έγινε το 1987, από τον ΠαγγεραγωτικόΠολιτιστικό Σύλλογο της Αθήνας. Η δραστηριότητα αυτή του συλλόγου ήταν μια σημαντική πολιτιστική πράξη, αρκετά πριν υπάρξουν οι γνωστές χορηγίες.



Το βιβλίο χωρίζεται σε τέσσερις ενότητες.α) Ο Κόλπος, β) Δυτική παραλία, γ) Βόρεια παραλία, δ) Ανατολική παραλία. Στο Παράρτημα γίνεται αναφορά στο Αρχαίο οχυρό των Λουτρών, στη Μάνα της Γέρας, στο Καστρί στα Μέτια και στο Παλιόκαστρο Γέρας. Ο συγγραφέας μάς παρουσιάζει ότι έχει ανακαλύψει για το κάθε χωριό, οικισμό και αγροτική περιοχή. Η περιγραφή του είναι αναλυτική, με λεπτομέρειες και ακριβής. Δεν αρκείται στα χωριά της Γέρας αλλά επεκτείνεται και σε όλα τα γειτονικά, της δυτικής και ανατολικής πλευράς. Την έρευνά του αυτή, καθώς είναι γνωστό, την επέκτεινε στη συνέχεια σε όλο το νησί της Λέσβου.


Όπως γράφει, ζωντανά, τις περιγραφές του νιώθεις πως βρίσκεσαι δίπλα του, συνοδοιπόρος. Συναντάς σπασμένα αρχιτεκτονικά μέλη, γκρεμισμένα κάστρα, ναούς, λατομεία, όστρακα αγγείων, παλιά πατητήρια,επιγραφές κι ότι άλλο κατάγραψε ο Αξιώτης. Το σημαντικό συνοδευτικό υλικό του βιβλίου είναι τα σχέδια και οι χάρτες, σχεδιασμένα από τον ίδιο.


Αυτό “το έργο προσφέρεται όχι μόνο ως σημαντική μάθηση του παρελθόντος του τόπου μας, αλλά και ως κείμενο νοσταλγικής αναπόλησης και λυρικής διάθεσης”, γράφει ο Τάκης Πανταζής στον πρόλογο του βιβλίου. Και ως τέτοιο ας το μελετάμε.


Το βιβλίο αυτό του Αξιώτη είναι το πρώτο του εξέδωσε. Τα επόμενα χρόνια ακολούθησαν αρκετά άλλα με οδοιπορικά, μελέτες,μονογραφίες και ποίηση.


Αριστείδης Καλάργαλης

























           Με  μια σύνθεση στο  εξώφυλλο του Μάκη  Αξιώτη   κυκλοφορεί   το  3ο τεύχος   της     .
         ΓΕΡΑΣ  τον Δεκέμβρη  του 1981


                                            Μια από τις  ακουαρέλες   του  Μάκη








                                                  






                           Μάκης   Αξιωτης   λιμάνι    Μυτιλήνης  λαδι σε μουσαμά 80Χ60
                                      Από τη συλλογή  της Μάρης   Ζαργκλη  Σιδερη







Πίνακας  του  Μ. Αξιώτη  με θέμα  την Πέρα βρύση και  την  πλατεία   στον  Σκόπελο .




                               Άποψη   της  Μυτιλήνης   με τον χρωστήρα  του   Μάκη  Αξίωτη








                        Μια  από τις  τελευταίες  ατομικές  εκθέσεις   με κυβιστική  τεχνοτροπία .































                  Μια σειρά από  σκίτσα για τη μόλυνση του Κόλπου Γέρας και για το περιβάλλον 
                    που  δημοσιεύτηκαν στο  περιοδικό   Γέρα .





           Ω ΡΕ ΤΙ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΙ ΘΑΥΜΑ ΤΙ ΠΟΙΗΣΗ!!! Ο παρθενώνας της Λέσβου με 152   κολώνες


                                                            Βάλτε τώρα που γυρίζει !!!!







                               Σατιρικά  σκιτσα   του Μ. Αξιώτη  δημοσιευμένα  στο Λεσβιακό  τύπο .




         Ο Μάκης  με τον γιο του  μπροστά  από τα  έργα  του  σε ομαδική έκθεση  Γεραγωτών   ζωγράφων  που διοργάνωσε  ο Παγγεραγωτικός  Αθηνών.
























































Τετάρτη, Φεβρουαρίου 13, 2013

Ηώ Αγγελή

  ηω αγγελη

cats



Λίγα για την ζωγράφο: Η Ηώ Αγγελή γεννήθηκε στο Σκόπελο Γέρας το 1960. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (1977-81) και στη συνέχεια ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, όπου αποφοίτησε με άριστα από το εργαστήριο του Δημ. Μυταρά.
Τα έτη 1988-91 ως υπότροφος του Κρατικού Ιδρύματος Υποτροφιών παρακολούθησε το μεταπτυχιακό τμήμα ζωγραφικής του Royal College of Art του Λονδίνου και σκηνογραφίας το St. Martin’s College of Art and Design.
Έργα της βρίσκονται σε Μουσεία, Πινακοθήκες και Ιδιωτικές Συλλογές.
Από κριτικές που έχουν γίνει κατά καιρούς γραφτεί για την δουλειά της Ηώς Αγγελή στον τύπο, παραθέτουμε μερικά αποσπάσματα από την κριτική της Αλεξάνδρας Κοροξενίδου στο «Βήμα» σχετικά με την έκθεση με τίτλο «Πόλεις και Παρατηρητήρια». Η ανθρώπινη μορφή απουσιάζει από τα έργα αλλά πλανάται στην κορυφή των παρατηρητηρίων και μέσα στις πόλεις που κτίζονται πάνω στη γη. Ο άνθρωπος παίζει ρόλο ενεργητικό αλλά και παθητικό, διαμορφώνει την πραγματικότητά του αλλά παράλληλα αποστασιοποιείται από αυτήν και την παρατηρεί. Ο χρόνος είναι η βασικότερη διάσταση, γύρω από την οποία ξετυλίγεται η δουλειά της ζωγράφου.
Τα τοπία δεν ανήκουν σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή αλλά εμπεριέχουν το παρελθόν, το παρών και το μέλλων. Ως έργα τέχνης μπορούν «να ξεπεράσουν το φράγμα του χρόνου και να τον μετατρέψουν από αντικειμενικό σε υποκειμενικό. Οι Πόλεις της Ηώς Αγγελή, αναφέρονται στο εσωτερικό και βιωμένο χρόνο, στην συνείδηση του χρόνου»




Σπουδές 1981-86 Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Αθήνα (Δίπλωμα Ζωγραφικής)

1988-90 Royal College of Art, Λονδίνο (Master of Fine Arts)
1990-91 Slade - St. Martin?s School of Art & Design, Λονδίνο (Δίπλωμα Σκηνογραφίας
Υποτροφίες
1988-89 Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών - Υποτροφία Εξωτερικού
1989-91 Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών - Υποτροφία Εξωτερικού
Ατομικές Εκθέσεις
1988 Γκαλερί Ώρα, Αθήνα
1992 "Τοπία Επάλληλα", Γκαλερί Κρεωνίδης, Αθήνα
1995 "Πόλεις και Παρατηρητήρια", Γκαλερί Κρεωνίδης, Αθήνα
1998 "Τα Μέσα Δωμάτια", Γκαλερί Κρεωνίδης, Αθήνα
1999 "Το Άλλο Σπίτι", Γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου, Θεσσαλονίκη
2000 "Πέρα από τις Πόλεις", Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, Αθήνα
2003 "Κοινός Τόπος", Γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου, Θεσσαλονίκη
2003 "Ιδιωτικός Χώρος", Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, Αθήνα
2006 "Σπίτι Παντού", Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, Αθήνα
2007 "Γυναίκα σε Κάδρο", C.K. Art Gallery, Λευκωσία, Κύπρος


vivlio-thumb-largeΔΔ


assets_LARGE_t_420_7145245_type12128
 



Η Ηώ Αγγελή ζωγραφίζει τις γυναίκες της σχεδόν όπως ένα μικρό κορίτσι στολίζει τις κούκλες του» γράφει η Ελισάβετ Πλέσσα για τη νέα ζωγραφική δουλειά της Ηώς Αγγελή, με τίτλο «Τετελεσμένος μέλλων» που παρουσιάζεται έως τις 28 του μήνα στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών.
Οι γυναίκες-κορίτσια, οι ηρωίδες των έργων της Αγγελή, μοιάζει να μας παρουσιάζουν στωικά την ιστορία τους, που διαδραματίστηκε ερήμην τους. Η ζωγράφος τις τοποθετεί μέσα «Στα περιβόλια», στην «Αιώρα», ένα «Μεσημέρι στο Γκάζι», «Στην άκρη της πόλης»... Η ίδια η ζωγράφος γράφει: «Κάτι σαν χαμολούλουδα φυτρωμένα στην άκρη/Συνήθως μια φιγούρα γυναίκας παραπέρα/και πίσω τοπίο σαν πόλη, σαν ύπαιθρο/ Ενα κορίτσι με μία κατσίκα/ένα άλλο σε ένα άλλο δωμάτιο βαμμένο στο μπλε του κοβαλτίου/Τι κάνουν; .... Ποιος τις νοιάζεται;/Μία μία οι αυταπάτες των κοριτσιών εξαντλούνται και σηκώνουν λευκό πανί/Χαιρετούν τον τετελεσμένο μέλλοντα».







 
Domatio_Kovaltiou_Aggeli_Io



Fragkosikia_Aggeli_Io



eksofilovivlio--2-thumb-large




IA_2009_1-5-800-600-80



IA_2009_3-7-800-600-80




Koritsi_me_katsika_Aggeli_Io


hw_aggelh

   
IA_2006_02-39-800-600-80




78172








ΡΥΡΥ









1977